loading...

آنا بلاگ

بازدید : 524
جمعه 22 آبان 1399 زمان : 23:37

از دیرباز تا به امروزه تمامی‌منازل از پنجره‌های بزرگ و کوچک با ابعاد و طرح و مدل‌های گوناگون تشکیل شده اند که بیشتر برای روشنایی و نورگیر منازل یا ساختمان‌ها کاربرد داشته و دارند در گذشته پنجره‌ها بسیار ساده تر معمولا از جنس چهارچوبی از آهن یا فلز و با شیشه‌هایی با ضخامت معمولی و مناسب ساخته می‌شدند ولی با پیشرفت علم و تکنولوژی این روز‌ها می‌بینیم که علاوه بر نمونه‌های گذشته چندین نوع دیگر جدید از پنجره‌ها طراحی و ساخته شده و در بازار وجود دارد. هرکدام از مزایا و ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند از جمله پنجره‌های پی وی سی دوجداره و..... به طور کلی می‌توان گفت پنجره‌ها نمای ساختمان را چه از بیرون و چه از داخل زیبا خواهند کرد و علاوه بر جنبه‌ی زیبایی وتزییناتی فوایدی از جمله تکمیل نور و روشنایی، محرکی برای ارتباط بین فضای داخل و خارج ساختمان می‌باشد و همچنین برای عبور هوا خواهند داشت. همه‌ی ما وقتی در هرجایی در منازل محیط کار سالن‌های پذیرایی و اکثر ادارات و...... پنجره‌‌‌ای می‌بینیم متوجه خواهیم شد که این پنجره‌ها از نمای داخلی با پرده‌های مختلف و متفاوتی پوشانده و تزیین شده اند. از گذشته تا به امروز استفاده از انواع پرنده‌ها برای پوشاندن پنجره‌ها باب بوده است چه بسا این روزها با پیشرفت مد پیشرفت در صنعت پارچه‌ی پرده‌‌‌ای و همچنین پرده دوزی هم دچار تحولات چشمگیر و پیشرفت بسیار بسیار زیادی شده است در این مقاله موضوع مورد بحث ما پرده برای پنجره‌های بزرگ است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

آرچی تاج

انواع پرده برای پنجره‌ها

پرده‌ها پارچه‌هایی هستند با رنگ بندی و انواع طرح و مدل مختلف باجنس‌هایی متفاوت که بسته به نظر و سلیقه‌ی مشتری انتخاب می‌شوند و برای هر فضایی متناسب با نوع ساختمان و دکوراسیون داخلی چگونگی پنجره و سبک داخلی قابل طراحی و اجرا است. پنجره‌ها معمولا در منازل به این صورت با پرده پوشش داده شده اند که ابتدا با یک پارچه‌ی ساده و اغلب سفید رنگ به عنوان زیر پرده‌‌‌ای و سپس با پارچه‌ی اصلی که موضوع مورد بحث ماهم هست پوشانده می‌شوند و در برخی موارد برای زیبایی هرچه بیشتر پرده را و فضای پنجره را با پارچه‌هایی زیبا و چشمگیر به عنوان والان تزیین می‌کنند. مهم ترین جنبه‌ی استفاده از پرده در منازل در زمینه‌ی زیبایی بخشیدن به فضا و جنبه‌ی تزییناتی آن است و از دیگر موارد می‌توان برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و یا بهتر است بگوییم برای تنظیم نور آفتاب و روشنایی داخل ساختمان و جلوگیری و کاهش ورود گرد و غبار و .... می‌توان نام برد پرده‌ها انواع مختلفی از نظر جنس پارچه، طیف رنگ، بافت، طرح، مدل و نوع دوخت و .... دارند.

آرچی تاج

● جنس و بافت پارچه: جنس پارچه‌های متناسب برای پرده‌ها بسیار متنوع و مختلف است و بسته به نوع مصرفی و سلیقه‌ی مشتری انتخاب می‌گردد معمولا اکثر پارچه‌ها‌ی پرده‌‌‌ای از جنس انواع تورساده و طرح دار، انواع حریر‌های ساده و طرح دار، انواع تور‌های خامه دوزی شده یا نخ دوزی و زری یا لمه دوزی شده هستند این از پرده‌ها جنس ظریف تری در کنار زیبایی بی نظیرشان دارند و ازضخامت کمتری برخوردارند ولی دوام و طول عمر نسبتا خوبی دارند برخی دیگر از انواع پرده‌ها هستند که از جنس‌های ضخیم تر برخوردارند انواع پرده‌های تترونی یا مخملی یا ساتن و ژاکاردی یا کتان و....

●رنگبندی پرده‌ها: امروزه با پیشرفت مد و تزیینات داخلی انواع متفاوت سبک‌های داخلی انواع اقسام پرده‌ها در رنگ بندی متنوع و زیبا در بازار به چشم می‌خورد به این صورت که از طیف رنگ تیره و گرم گرفته تا روشن و سرد ویا رنگ بندی ملایم تا رنگیندی جیغ و تند و رنگی رنگی شما هر نوع پنجره‌‌‌ای که داشته باشید با هر نوع سبک داخلی و طیف رنگ برای انتخاب پرده با هر رنگی با محدودیت مواجه نخواهید شد.

● مدل و طرح پرده: گفتیم که پرده‌ها بسته به نوع مکان و سلیقه‌ی افراد متفاوتند معمولا پرده‌ها متناسب با نوع جنسشان و همچنین سبک داخلی فضا به صورت چین دار یا پیله‌‌‌ای یا پانچیو، پیلیسه ای، .... دوخته می‌شوند برخی از انواع پرده‌ها هم وجود دارند که به صورت کرکره‌‌‌ای طراحی شده اند و بیشتر برای دفاتر شرکت‌ها و اماکن و... استفاده می‌شوند البته برخی از انواع پرده‌های کرکره‌‌‌ای مانند به نام زبرا هستند که در طراحی‌ها‌ی متنوع با زری و لمه دوزی و گل‌های برجسته‌ی خامه و نخ دوزی شده و در رنگبندی‌های متفاوت وجود دارند که مورد استفاده در اتاق کودک و اتاق خواب یا آشپزخانه و .... هستند.

آرچی تاج

انتخاب پردهای مناسب برای پنجره‌های بزرگ

داشتن پنجره‌های بزرگ در منازل اگرچه دلچسب و مورد پسند بسیاری از افراد است و نور و روشنایی زیادی را به داخل منزل راه می‌دهد اما قابل توجه است که اگر به خوبی تزیین و پوشانده نشود از زیبایی فضایی داخلی کاسته و جلوه‌ی چندان جذابی را به ارمغان نخواهد آورد. در هر صورت اگر پنجره‌ی بلند و بزرگی در فضای منزل خود دارید بهترین راه برای پوشاندن و تزیین کردن‌‌ان‌استفاده از پرده‌ی مناسب است تا فضایی کاملا جذاب و زیبا را برایتان فراهم کند. اگر پنجره‌ی بزرگ منزل شما به گونه‌‌‌ای است از بیرون و از سمت همسایگان و خیابان دید دارد و این موضوع شما را آزار می‌دهد می‌توانید با انتخاب یک پرده‌ی زیبا و متناسب با سبک دکور منزلتان این موضوع را رفع کیند و اگر پنجره‌ی منزل شما از زمین تا سقف است و دید آن رو به حیاط است پوشاندن کامل آن توصیه نمی‌شود و پیشنهاد می‌کنیم با یک پرده‌ی حریر ساده آن را پوشانده تا دید به بیرون از بین نرود و می‌توانید برای زیبایی هرچه بیشتر پنجره و فضا آن را با والان‌هایی از جنس‌های مرغوب و رنگ بندی متناسب با دکور و فرش و مبلمان تزیین کنید. این گونه پنجره‌ها که فضای حیاط از داخل منزل قابل مشاهده است به خودی خود زیبای فضا را دوچندان خواهند کرد پس پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از پرده‌های ساده و شیک و بدون زرق و برق و تجملات برای تزیین پنجره استفاده کنید. انتخاب و طراحیی پرده امری کاملا سلیقه‌‌‌ای و به موارد زیادی از جمله سبک دکوراسیون داخلی و نوع پنجره و سلیقه و همچنین بودجه‌ی مشتری برای انتخاب پرده بستگی خواهد داشت حال در ادامه برای انتخاب پرده برای پنجره‌های بزرگ که متناسب و زیبا باشند در ادامه به چندین نکته می‌پردازیم:

آرچی تاج

1_ توصیه می‌شود در انتخاب رنگ پرده برای پنجره‌های بزرگ نهایت دقت را کنید و سعی داشته باشید از رنگ‌های ملایم و خنثی استفاده کنید تا فضای منزل را دلباز تر و چشم گیر تر جلوه دهد.

2_ برای پنجره‌های بزرگ پرده‌های پارچه‌ی بهترین گزینه‌ی ممکن خواهند بود زیرا با ایجاد کمترین تغییر دکوراسیون می‌توان با این نوع پرده تناسب ایجاد کرد و همچنین قابلیت‌های زیادی در ایجاد ترکیب‌هایی جذاب با انواع مبلمان و فرش و انواع سبک دکوراسیون داخلی خواهند داشت.

3_ برای انتخاب پرده‌ی متناسب با پنجره‌های بزرگ توجه به بودجه بسیار مهم است چرا که پنجره‌های بزرگ به خودی خود شامل هزینه‌ی زیادی برای تهیه‌ی پرده خواهند شدپس بهترین توصیه در این زمینه است که پرده‌‌‌ای زیرین را از پارچه‌هایی استفاده کنید که نازک و کم حجم وبا کمترین زرق و برق باشند و برای پرده‌های رویی و یا همان والان‌ها می‌توانید از پارچه‌های ضخیم تر استفاده کنید تا مانع عبور نور شوند.

4_ اگر در انتخاب پرده برای پنجره‌های بزرگ منزل و فضای خود به دنبال پرده‌های تلفیقی و ترکیبی هستید می‌توانید از شید‌های بامبو استفاده کنید به این صورت که سرتا سر پنجره‌ی یزرگ خود را از شید‌های بامبو بپوشانید سپس پرده‌‌‌ای رویی را از نوع پارچه‌‌‌ای انتخاب کنید به صورتی که با شید‌های بامبو زیرین تا حدودی همخوانی داشته باشند این نوه ترکیب پرده برای پنجره‌های بزرگ فوق العاده خواهد بود.

5_ توصیه‌ی دیگر در ارتباط با انتخاب پرده برای پنجره‌های بزرگ اگر شما علاقه مند به سبک ترکیبی هستید و می‌خواهید که همخوانی و تناسب را در بین پرده‌ها رعایت کنید و قابل مشاهده جلوه دهید این است که می‌توانید پرده‌ی زیرین را از یک تور یا حریر ساده که طرح‌ها و یا رنگ‌های متناسب با دکوراسیون داخلی منزل و رنگ مبلمان و فرش دارد انتخاب کنید و همچنین پرده‌‌‌ای رویی را از پارچه‌ی انتخاب کنید که از رنگ‌های بارز نقش پرده‌‌‌ای زیرین در خود داشته باشد و زیبایی و جلوه را در فضای خود چندین برابر کنید لازم به ذکر است که انتخاب پرده‌های دولایه برای پنجره‌های بزرگ انتخابی به جا و کاملا منحصر به فرد خواهد بود.

خودم را در تو پنهان کرده ام.
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی