loading...

آنا بلاگ

بازدید : 1166
چهارشنبه 13 آبان 1399 زمان : 3:38

آرچی تاج

شما می‌توانید با انتخاب وسایل مناسب و هماهنگ کردن آنها با هم در خانه خود دکوراسیون لوکس داشته باشید. در نگاه کلی شاید تصور کنید که یک خانه لوکس باید مساحت بسیار بزرگ داشته باشد در صورتی که اینگونه نیست. شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله گروه دکوراسیون آرچی تاج برای شما می‌گوید یک آپارتمان کوچک و لوکس داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که دکوراسیون خانه به حال و هوای افراد آن خانه تاثیر می‌گذارد. تمام سعی گروه دکوراسیون آرچی تاج این است که محیط ظاهری خانه را زیبا و دلباز طراحی کنند. در ادامه این مقاله به بررسی برخی نکات که به شما در دکوراسیون لوکس خانه کمک می‌کند بپردازیم.

طراحی اجزای خانه

آرچی تاج

اولین مشخصه در خانه لوکس طراحی هر یک از بخش‌های خانه می‌باشد. در فضای خانه‌های لوکس بهتر است نکاتی را رعایت نمایید که نمای کلی خانه زیبا و جذاب شود.

اولین قسمتی که در یک خانه در بدو ورود نظر افراد را به خود جلب می‌کند ورودی یا لابی خانه می‌باشد. از مهمترین اجزای یک لابی شیک سقف و کف آن قسمت می‌باشد که باید از جذاب ترین متریال‌ها برای ساخت آن جا استفاده کرد. بهترین رنگی که میتوان برای این قسمت انتخاب کنید رنگ‌های گرم می‌باشند. با استفاده از رنگ‌های گرم حس صمیمیت و نزدیکی را به مهمان‌های خود در بدو ورود القا خواهید کرد. بعد از دکوراسیون لابی ساختمان‌ها نوبت دکوراسیون اتاق نشیمن است. برای آنکه نشیمنی لوکس داشته باشید بهتر است از مبلمان مدرن استفاده نمایید. علاوه بر مبلمان مدرن استفاده از تابلوهای نقاشی مدرن یا عکس‌های خانوادگی بر روی دیوار بسیار موثر می‌باشد. از وجود لوستر در اتاق نشیمن غافل نشوید زیرا استفاده از یک لوستر جذاب و مدرن به زیبایی اتاق نشیمن شما کمک می‌کند. در یک خانه با دکوراسیون سبک لوکس المان‌های زیادی به سبک کلاسیک دیده می‌شود. در نتیجه پیشنهاد گروه دکوراسیونی آرچی تاج به شما این است که دکوراسیون اتاق پذیرایی خود را به سبک کلاسیک طراحی نمایید. برای این کار کافیست از مبلمان کلاسیک و لوسترهای بزرگ و شاخه دار همچنین فرشهای سنتی استفاده نمایید. در اتاق‌های پذیرایی به سبک کلاسیک رنگ‌های طلایی، نقره ای، زرشکی و آبی بسیار به چشم می‌خورد.

جالب است بدانید انتخاب کاغذ دیواری مناسب نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون کلی خانه شما داشته باشد.

مهمترین بخش در خانه آشپزخانه آنجا می‌باشد. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه دو راه وجود دارد راه اول اینکه دکوراسیون آشپزخانه را با اتاق نشیمن که در یک راستا قرار دارند هماهنگ انتخاب نمایید. راه دوم آن است که برای آشپزخانه خود طراحی مستقلی را داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت انتخاب سبک کابینت‌ها و رنگ آمیزی آنها تاثیر بسیار زیادی در نمای کلیه آشپزخانه لوکس خواهد داشت. در خانه‌های ایرانی امروزه از کابینت‌های کلاسیک با ظاهری پر از حکاکی و جزئیات زیاد استفاده می‌کنند.

انتخاب وسایل در خانه‌های لوکس

آرچی تاج

تا اینجا این مقاله سعی کردیم اطلاعات کلی راجع به طراحی قسمت‌های مختلف خانه به شما بدهیم بهتر است نکاتی را برای انتخاب تک تک وسایل منزل نیز در نظر داشته باشید.

انتخاب مبلمان در خانه‌های لوکس

آرچی تاج

یکی از تاثیرگذارترین المان‌ها در دکوراسیون خانه مبلمان می‌باشد. در خانه‌های با دکوراسیون لوکس بهتر است از مبلمان سلطنتی که پر از نقش و نگار کلاسیک هستند استفاده نمایید. در بیشتر مواقع روکش این نوع مبل‌ها به رنگ طلایی، نقره ای، زرشکی، کرم، سبز و آبی تیره می‌باشد. برای آنکه هماهنگی بیشتری در فضا ایجاد شود بهتر است در کنار مبلمان از پرده به سبک کلاسیک نیز استفاده نمایید.

انتخاب کمد و دکور در خانه‌های لوکس

آرچی تاج

استفاده از یک دکوری سلطنتی و شیک در گوشه‌‌‌ای از اتاق می‌تواند جلوه خانه را بسیار لوکس تر نشان دهد. به خصوص اگر این دکوری یک بوفه سلطنتی باشد و وسایل داخل بوفه نیز از ظروف کریستال و ظروف تزیینی انتخاب شود. برخی افراد تمایل به استفاده از میز کنسول در دکوراسیون خانه خود دارند که با انتخاب یک مدل زیبا و جذاب می‌تواند جلوه لاکچری به خانه شما دهد.

به طور کلی می‌توان گفت برای داشتن یک خانه لوکس و لاکچری کافیست از وسایل دکوراتیو و مجلل استفاده نمایید. با قرار دادن این وسایل بر روی میز بین مبلی، اپن آشپزخانه ،میز کنسول و… می‌توانید زیبایی محیط را چندین برابر نمایید.

دکوراسیون غذاخوری در خانه‌های لوکس

درنهایت می‌رسیم به دکوراسیون غذاخوری در خانه. در فضای غذاخوری بهتر است از میز و صندلی با سبک مدرن استفاده شود که رنگ آن نیز با کلیت رنگ خانه هماهنگی داشته باشد.

نورپردازی در خانه‌های لوکس

از مهمترین فاکتور‌ها در فضای داخلی خانه نورپردازی آنجا می‌باشد که نورپردازی علاوه بر روشنایی بخشیدن به خانه می‌تواند ظاهر اتاق را نیز بهتر یا بدتر نشان دهد. از طرفی شما زمانی که کلید روشن کردن چراغ اتاق را میزنید اتاق بی روح و خسته کننده را به فضایی مناسب مجله با ورق‌های روغنی تبدیل می‌کنید. اگر برای فضای خانه خود از نورپردازی نامناسب استفاده نمایید که باعث روشنایی کم یا بیش از حد آن جا شود منجر به سردرد، خستگی چشم و فرسودگی نور اتاق میشود. آلبرت‌هادلی طراح دکوراسیون داخلی آمریکایی می‌گوید "نور و سایه به طراحی معنا می‌دهد و نور مناسب بسیار مهم می‌باشد". گروه دکوراسیونی آرچی تاج یک سری ایده‌های تخصصی در زمینه طراحی نورپردازی دکوراسیون خانه لوکس به شما ارائه می‌دهد.

انواع نورپردازی دکوراسیون خانه لوکس

به طور کلی دو نوع نور وجود دارد که همه می‌توانند با شناخت آن‌ها خانه خود را نورپردازی نمایند:

  1. نور طبیعی
  2. نور مصنوعی

نور طبیعی در دکوراسیون خانه لوکس

آرچی تاج

نور خورشید خود نوعی منبع نوری می‌باشد. نور خورشید محرک ذهن و کاملاً رایگان می‌باشد اما کنترل شدت آن هم بسیار دشوار است.

شدت نور با توجه به محل زندگی متفاوت است، به عنوان مثال نور خورشید درمناطق شمالی کره زمین نسبت به استوا حرارت کمتری دارد و کم نور تر نیز است. جهت خانه نسبت به نور نیز تاثیر گذار می‌باشد. ساعت‌های مختلف روز و همچنین فصل نیز در میزان و شدت نور طبیعی بی‌تأثیر نیست.

پرده به کنترل نور طبیعی کمک می‌کند. اتاق‌هایی که نور طبیعی کمی‌به آن جا می‌تابد پرده و همچنین استفاده از آینه در آنجا می‌تواند موثرترین روش برای کنترل شدت نور طبیعی باشد. همچنین برای اتاق‌هایی که غرق در نور طبیعی هستند نیز می‌توانید با استفاده از پرده‌های آستر دار یا پرده‌های ضخیم تر شدت نور را کنترل کنید.

تابش بیش از هر هم مسئله‌‌‌ای است که باید به آن توجه نمود شاید ممکن است اتاق‌های خیلی روشن سرد به نظر برسند. سعی کنیم با استفاده از پنجره‌های قابل تغییر نور خورشید را کنترل نماید تا اتاق زیادی بیش از اندازه روشن نشود البته زیبایی پنجره را هم در نظر داشته باشید.

نورهای قابل اشتعال همانند نور شمع و آتش از انواع نورهای طبیعی محیط هستند که نباید آنها را نیز فراموش کرد. زمانی که از شمع‌های باریک خوش تراش در شمعدان‌های شیک یا شمعدان‌های چند شاخه بر روی طاقچه بالای شومینه و یا روی میزغذا خوری استفاده می‌نمایید زیباتر دیده می‌شوند. استفاده از فانوس هم یکی از راه‌های آسان و غیر رسمی‌برای لذت بردن از تابش گرم نور شمع در داخل یا خارج خانه می‌باشد.

نور مصنوعی در دکوراسیون خانه لوکس

آرچی تاج

برای اضافه کردن لایه به فضا می‌توانید از نور مصنوعی استفاده کنید. بهترین گزینه برای واحدهای مسکونی نور‌های گرم هستند. علاوه بر غنی کردن سبک کلی طراحی داخلی منزل از نور مصنوعی برای برجسته کردن برخی ویژگی‌های فضا و یا ایجاد فضاهای مختلف و تغییر نسبت‌ها استفاده می‌شود.

تناسب رنگ در دکوراسیون خانه‌های لوکس

آرچی تاج

از دیگر فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های لوکس وجود تناسب بین رنگ‌های بکار رفته در آنجا می‌باشد. وجود تناسب بین رنگ سطوح و دیوارها با وسایل آنجا می‌تواند جلوه زیبایی را به فضای داخلی خانه دهد. شما می‌توانیم دیوارها و سطوح را در رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی طراحی و پیاده سازی نمایید.

رنگ طلایی بیشتر در سبک سلطنتی استفاده میشود در واقع می‌توان گفت در هر جایی از منزل که از رنگ طلایی استفاده شود فضا را لوکس می‌کند. زمانی که از رنگ طلایی در سبک مدرن استفاده می‌شود این سبک را به سمت تجمل می‌کشد. میدانید چرا رنگ طلایی لوکس است زیرا گرانترین فلز در دنیا طلا می‌باشد.

بهترین انتخاب برای کسانی که اهل تجمل و لوکس پسند هستند به کارگیری رنگ طلایی در دکوراسیون پذیرایی خانه شان می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از لوستر‌های طلایی دکوری‌های لوکس به رنگ طلایی پرده طلایی دیوارهای به رنگ طلایی این رنگ لوکس و سلطنتی را وارد منزل تان کنید.

اگر می‌خواهید در دکوراسیون اتاق خواب خود از رنگ طلایی استفاده کنید باید به شما بگویم که چراغ خواب طلایی روتختی طلایی مشکی کاغذ دیواری با ترکیب رنگ طلایی دکوری‌های ریز بهترین انتخاب برای شما هستند.

نحوه چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی خانه‌های لوکس

نحوه چیدمان وسایل در دکوراسیون خانه‌های لوکس اهمیت ویژه‌ای دارد. وسایلی همچون سرویس چوب وسایل صوتی و تصویری نیاز به توجه بیشتری دارد زیرا جزو وسایل بزرگ در دکوراسیون خانه به شمار می‌آیند.

خودداري از مقايسه خود با ديگران
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی