loading...

آنا بلاگ

بازدید : 445
شنبه 2 آبان 1399 زمان : 18:38

کندل

آیا هر روز کامپیوتر خود را در یک زمان مشخص راه‌اندازی می‌کنید؟ می‌توانید در هر زمان که می‌خواهید به طور خودکار آن را روشن کنید تا وقتی مقابل آن نشستید، آماده باشد.

البته ممکن است در مورد کامپیوترهای مدرنی که سریع راه اندازی می‌شوند غیرضروری به نظر برسد، اما ما عاشق کارهایی هستیم که به طور خودکار عمل کنند. می‌توانید کامپیوتر خود را به طور خودکار در وسط شب راه‌اندازی کنید تا دانلود را در ساعات شبانه از سر گیرد و این عملکرد به این دلیل مفید می‌باشد.

در BIOS یا UEFI کامپیوتر خود به دنبال این آپشن باشید.

این گزینه در بسیاری از کامپیوترها وجود دارد، اما نه همه آنها. موجود بودن این گزینه (و شکل ظاهری آن) به سخت افزار کامپیوتر شما بستگی دارد.

برای یافتن این گزینه، باید صفحه تنظیمات UEFI یا BIOS رایانه خود را ببینید. (UEFI جایگزینی مدرن برای BIOS کامپیوتر قدیمی‌است.) برای دسترسی به آن، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کرده و در هنگام راه‌اندازی کلید مناسب را فشار دهید که معوملا F11 ، Delete یا Esc است. در طول فرآیند راه‌اندازی روی کامپیوترتان نمایش داده می‌شود و یا کامپیوتر شما ممکن است به سرعت راه‌اندازی شود تا صفحه نمایش داده شود.

در بعضی از کامپیوترهای شخصی، ممکن است مجبور شوید در زیر بخش Troubleshoot و بعد Advanced Options در سیستم عامل Windows 10 گزینه "UEFI Firmware Settings" را انتخاب کنید. در حالی در ویندوز 10 روی گزینه "Restart" کلیک می‌کنید کلید "Shift" را نگه دارید تا به گزینه‌های بوت دسترسی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دسترسی به صفحه تنظیمات UEFI یا BIOS، کتابچه راهنمای کامپیوتر خود را مرور کنید. اگر کامپیوتر خود را مونتاژ کرده‌اید، دفترچه راهنمای مادربرد را مرور کنید.

کندل

در صفحه تنظیمات UEFI یا BIOS، به دنبال گزینه‌ای بگردید که کامپیوتر شما را طبق برنامه‌زمانی بوت کند. در کامپیوتر HP ما، گزینه BIOS Power-On زیر گزینه Advanced بود.

در اینجا ما می‌توانیم یک زمان قطعی را انتخاب کنیم و اینکه در کدامیک از روزهای هفته اعمال ‌شود.

کندل

گزینه‌های موجود و آنچه که نامیده می‌شوند به کامپیوتر شما بستگی خواهد داشت. این گزینه در تمام پیکره‌بندی PC قابل‌دسترسی نخواهد بود، بنابراین کامپیوتر شما ممکن است آن را نشان ندهد. به عنوان مثال، Lifehacker دیوید مورفی، این گزینه را در Advanced Settings و بعد APM Configuration و بعد APM Configuration را پیدا کرده است. (این کلمات اختصاری به ترتیب به " Advanced Power Management " و " Real-Time Clock" اشاره دارند.) ممکن است مجبور شوید در صفحه تنظیمات کمی‌بگردید تا آن را پیدا کنید.

نحوه ورود و اجرای خودکار برنامه‌ها

اگر می‌خواهید وقت زیادی صرف نکنید یا اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما هنگام راه‌اندازی، برنامه‌ها و وظایف خاصی را اجرا می‌کند، می‌توانید برخی تنظیمات اضافی را تغییر دهید. برای اینکه کامپیوتر هنگام بوت شدن به طور خودکار به دسکتاپ ویندوز وارد شود، می‌توانید ویندوز 10 را طوری تنظیم کنید تا به طور خودکار وارد اکانتتان شود. این گزینه ایمن نیست، اما در دسترس است و شما تصمیم می‌گیرید که آیا می‌خواهید از آن استفاده کنید یا خیر.

همچنین می‌توانید هنگام ورود به Windows به طور خودکار برنامه‌ی منتخب شما را شروع کند. در این مقاله نحوه افزودن برنامه‌های دلخواه و مراحل راه اندازی خودکار ویندوز ذکر شده است. با تنظیم ویندوز برای شروع، ورود به سیستم و راه‌اندازی خودکار برنامه‌ها در یک زمان خاص، کامپیوتر شما کارهایی غیر از بوت شدن خودکار را انجام می‌دهد؛ شما می‌توانید کارها را در یک زمان خاص به طور خودکار انجام داده و شروع کنید.

کندل

چگونه کامپیوتر خود را به صورت خودکار ازحالت Sleep خارج کنید.

اگر گزینه‌ای برای فعال کردن راه‌اندازی خودکار، در صفحه تنظیمات BIOS یا UEFI کامپیوتر شما وجود ندارد، می‌توانید رایانه خود را از حالت Sleep خارج کنید و برای کسانی که در مواقع بیکاری کامپیوتر خود را در حالت Sleep قرار می‌دهند، مفید می‌باشد. برای تنظیم این مورد، از Task Scheduler برای ایجاد وظیفه‌ای استفاده کنید و کامپیوتر در یک زمان قابل تنظیم از حالت Sleep خارج می‌شود. همچنین باید "Windows timers" را در ویندوز فعال کنید، در غیر اینصورت این عملکرد فعال نمی‌شود. پس از این کار، می‌توانید کامپیوتر خود را در حالت Sleep قرار دهید و در زمان انتخاب شده، از آن حالت خارج خواهد شد.

www.howtogeek.com

دوس دارم تمومش کنم
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی